Vilkår og bestemmelser for handel hos Specialkamera.dk
Forretningsbetingelserne er opdateret 28-08-2023.
Specialkamera.dk sælger kameraer til specielle formål.
Vi har især fokus på bakkameraer, vildtkameraer, overvågningskameraer og alarmkameraer.
Netbutikken er etableret i 2011.
Specialkamera.dk
v. Henrik Fosgerau administreres af Netekspert.dk
Stilbjergvej 53
6800 Varde
Tlf. 25 78 90 09
CVR: 35327177
info@specialkamera.dk
Betaling
På specialkamera.dk kan der betales med:
Dankort, VISA, VISA Elektron, Maestro, Mastercard
Bankoverførsel til konto i Skjern Bank: 7780-0006010375
Faktura 8 dage (kun til faste kunder CVR nummer)
EAN faktura (kun offentlige med EAN nummer)
Obs! Ved bankoverførsel og faktura er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen
Der tages ikke gebyr ved betaling med betalingskort på specialkamera.dk.
Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra specialkamera.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.
Reservation af beløb
Betaler du med et internationalt betalingskort (fx VISA, MasterCard eller Maestro), reserveres beløbet med det samme.
Pengene er reserveret på dit kort eller konto indtil:
1) vi hæver beløbet, når vi sender varen, eller
2) indtil pengene bliver frigivet ifølge aftale med din kortudsteder.
En reservation på et debit kort vil altid være 30 dage selvom betalingen annulleres. Kun din bank kan ophæve reservationen. For at ophæve reservationen skal du blot sende dokumentation om betalingen er annulleret til din bank – så kan de fjerne reservationen. En reservation bliver slettet, når beløbet er bogført på din konto.
Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.
Fragt
For at få din vare leveret skal du betale fragt. Fragtprisen afhænger af land pakkens vægt og størrelse samt valg af forsendelsestype.
Pris for pakke sendt til pakkeshop er DKK 29,- uanset vægt og mængde.
Ved køb over 499,- kr. er forsendelse gratis, ved forsendelse til pakkeshop.
Der er også mulighed for gratis afhentning hos Specialkamera.
Levering
Levering sker som hovedregel med GLS eller Postnord.
Lagervarer fremsendes senest næste hverdag, med mindre andet er aftalt. (bortset fra ferieperioder og lign.)
Ekspeditionstiden hos GLS og Postnord er under normale omstændigheder 1-2 døgn.
Vi leverer til adresser i Danmark og i nogle tilfælde til Færøerne og Grønland.
Erhvervskøb / erhvervskunde
Definition af et erhvervskunde:
Hvis der på din ordre er oplyst et CVR-nummer, et EAN-nummer, eller faktureringsadressen indeholder en virksomheds navn / navn på en offentlig institution / navn på en organisation eller lignende, anses du for at være en erhvervkunde.
For erhvervskunder gælder følgende særlige betingelser:
- Ingen fortrydelsesret
- 12 måneders reklamationsret
- Fragt i forbindelse med reklamationssager sker på egen regning
Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)
Fortrydelsesretten gælder kun for private forbrugere, der handler via webshoppen www.specialkamera.dk og ikke ved køb i vores fysiske butik. Erhvervskunder har ikke fortrydelsesret (se ovenstående definition af erhvervskunde).
Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os som privat forbruger på webshoppen www.specialkamera.dk i henhold til forbrugeraftaleloven.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du;
a) har modtaget din vare
b) får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis
c) får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives via e-mail: info@specialkamera.dk
I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende med retur.
Den finder du medsendt din ordrebekræftelse eller du kan downloade den ved at klikke her.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen.
Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.
Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
SpecialKamera.dk
Stilbjergvej 53
6800 Varde
Hvad skal jeg sende med tilbage?
Du bedes vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Ekspeditionen går hurtigere hvis, du ligeledes udfylder vores standardfortrydelsesformular.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav, til en pakkeboks, pakkeshop eller lignende.
Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret)
Når du handler på www.specialkamera.dk har du 24 måneders reklamationsret som privat forbruger i henhold til købelovens bestemmelser.
Hvis du er erhvervskunde tilbyder vi 12 måneders reklamationsret (se ovenstående definition af erhvervskunde).
Reklamationsretten indebærer, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Hvor hurtigt skal jeg reklamere?
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Vi refunderer rimelige fragtomkostninger til private forbrugere
Er reklamationen berettiget og hvis du er privat forbruger, refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger. Erhvervskunder afregner selv returfragt.
VIGTIGT: Hvis du får brug for at sende en vare til os pga. reklamation, bedes du kontakte os først inden du sender noget. Kontakt på e-mail info@specialkamera.dk.
Varen sendes til:
SpecialKamera.dk
Stilbjergvej 53
6800 Varde
Vi har brug for følgende information når du sender varen til os
Når du returnerer varen, bedes du oplyse hvad problemet er, så detaljeret som muligt.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav, til en pakkeboks, pakkeshop eller lignende.
Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage. Vi betaler ikke for evt. anskaffelse af returemballage, hvis du ikke længere har den oprindelige emballage eller hvis den oprindelige emballage ikke længere er egnet til genanvendelse.
Klagemuligheder
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til info@specialkamera.dk.
Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til: Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg - www.naevneneshus.dk
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Du er også velkommen til at kontakte e-mærkets forbrugerhotline.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal
Persondatapolitik
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Netekspert.dk og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål. Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige på www.specialkamera.dk er Netekspert.dk.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@specialkamera.dk
PriceRunner Købsgaranti
Når du handler hos os, er du omfattet af PriceRunner Købsgaranti. Dermed er du sikret op til 50.000 kroner, hvis et problem indtræffer i forbindelse med dit køb. Købsgarantien koster intet og gælder for alle registrerede brugere på PriceRunner.
Hvis du ikke allerede er medlem på PriceRunner og har besøgt os via dem, så kan du inden for 60 minutter efter dit køb gennemføre din registrering. Det er gratis og tager mindre end tre minutter, og vupti så er dit køb omfattet af garantien!
Tryk her og bliv medlem på PriceRunner
Med PriceRunner Købsgaranti får du erstatning i tilfælde af defekt vare, hvis levering af varen udebliver, hvis en vare mangler ved levering eller hvis varen er forkert eller fejlbehæftet. For at Købsgarantien skal gælde, er det nødvendigt at bestillingen er adresseret til dig som privatperson.
Købsgarantien erstatter dig som kunde for både anskaffelses- og fragtomkostninger og den direkte økonomiske skade, du har lidt. For værditab, udeblevne indtægter eller andre direkte eller indirekte omkostninger gives ingen erstatning.
For de endelige brugervilkår og oversigt over kategorier, der ikke er omfattet af garantien, besøg PriceRunner.